18 Şubat 2010 Perşembe

NE YAPMALIYIM :(


Merhaba kızlar;yine bir soruyla geldim karşınıza...Önce sorumun yada sorunumun nerden çıktığını anlatayım...
Aylar önce bir yazımda bahsetmiştim ,yakın bir arkadaşımın eşi medikal üzerine bir büro açıcak eğer işler yolunda gider rayına oturursa benide ön muhasebe,telefon vs. için işe alıcak diye..
Ben tam ümidi kesmişken,olmadı galiba derken dün bir telefon aldım arkadşımdan,pazartesiden itibaren işe başlayıp başlayamayacağımı soruyordu heycanla ve çok istekli bir şekilde...Sağolsun ilk aklına ben geldiğim için eşine başkalarını aratmamış ve beni aramış..
Bende istiyordum zaten Nehir doğduktan bir müddet sonra işe başlamak....Herşey tamam inşallah olucak gibi ,tek problem ve üzüldüğüm tek şey hatta eşimi ve herkesi düşündüren tek şey kızımın meme problemi ve bana olan düşkünlüğü....
Ama bende zaten Nisan gibi bıraktırmayı düşünüyordum ,çünkü 2 yaşına girmiş olucak kuzum,,,
Şimdi nolucak bilmiyorum ,Kuzumun bakımından yana şüphem yok ,babaannemiz yanımızda önce Allaha sonra ona emanet yavrum tabi...
Ama beni üzen ;herkesin beni yıpratan şu sözleri,,,nasıl kıyacaksın,sensiz nasıl durcak, çok ağlar ,emme problemi olmasaydı kolaydı, felan gibi beni üzen vicdan yaptıran bu sözler...
Biliyorum çalışan bi çok anne daha 2,3 aylıkken ayrılıyor kuzusundan...Sanki kuzumdan ayrılmak yada onun tabiki ağlıyacağını bilmek beni yeterince üzmüyormuş gibi bide insanların şu sözleri beni epey üzdü 2 gündür:((
Düşünüyorum akşamdan akşama emmek isterse ki hemen unutması mümkün değil emziricem gittiği yere kadar....
Fakat bunu nasıl yapıcam ,deneyimli annelerden veya böyle yakınları olan siz dostlarımdanda bilgi edinmek istedim yardımcı olun lütfennnnn......
Gün içinde 2 ,3 satte bir sütümü sağsam mı yoksa akşam eve gelincemi sağsam??? iş yerinde sağsam nerde tutcam,yada gün boyunca hiç sğmasam akşam gelince direk emzirsemmi yaaa valla çıldırcam benim için çok önemli zaten daha hazır değildim ve kuzumdan ayrı kalma konusu beni yeterince üzüyo...Ama artık kendim için ve en önemlisi çalışarak onun için ve geleceği içinde bişeyler yapmak istiyorum....Bu arada eşim ve kayınvaldem bana ful destek ...İnşallah olur kızlar...
Karışık oldu biraz ama sanırım beni anladınız...
Çünkü karmakarışıkım ......
Sevgiyle kalın......
Görüşmek üzere:)

9 yorum:

papatya dedi ki...

Canim,bilirsin bizim insanlarimiz konusmayi cok sever,duyma sen onlari.Senin kararin ve esinin seni desteklemesi onemli bu konuda..
Ilk baslarda hem senin icin hem Nehir icin kolay olmayacak belki ama zamanla olusacak hersey.
Hem denemeden bilemezsin ki..
Insallah iyi olur hersey hepiniz icin.
Nehirí opuyorum kocamman
Sevgiyle kal..

Esradan dedi ki...

merhabalar canım,duygularını çok güzel ifade etmişsin,aynı şeyleri bende yaşadım, aynı şeyleri bana da çok söylediler, eşimin bana söylediği tek şey,"çalışmayı hayatının her döneminde yapabilirsin,ama kızımızın tekrar yaşanmayacak dönemleri vardır,bu zamanların tekrarı yok" dedi,istemeyerekte olsa vazgeçtim, şimdi ilkokula başladı benimde öyle bi iş görüşmelerim var şimdi, hayırlısı,gerçekten zor bi durum,çünkü herkes senden karar bekliyor,ama laf söyleyende çok oluyor.nehir i öpüyorum, sevgiler canım

havvanur dedi ki...

sakın vicdan yapma gamzelim eşinde kayınvalidende razıymış iş ayagına gelmiş bence kaçırmamalısın:))kızınıda sabah akşam emzirirsin sonuçta bebek degil artık ek gıda alıyordur:))sonuçta kızının gelecegi vede daha rahat bi yaşam için çalışacann kıs destekliom ekonomik özgürlügünde olcak çalışşşşş:))evde oturmak zevkli degil ilk günler zor olur ama ya sonrasııı miller kreşlere bakıcılara bırakıo babaanesi bakar anacımm haberdar edersin artık bizi çaılaşan bayannn hade kolay gelsin bacımm

esketek dedi ki...

ÇOCUĞUNU YETERİ KADAR EMZİRMİŞSİN NE EZİLİP BÜZÜLÜYORSUN?Çoğu kişi göğüsleri sarkamasın diye emzirmiyor bile.Çalıştığında verimli zaman ayırdınmı olay biter.Geçen küçük oğlumun veli toplantısında ,çalışan annelrin daha güzel beslenme hazırladığını,ev hanımlarının savsakladığını söyledi.Çalışınca kalan zaman ekonmik ve verimli kullanılıyor,sevgilerimle.

Ballı Cimcime dedi ki...

Papatyamın söylediği gibi sakın konuşulanları kaile alma canım. Ben de minicikken bıraktım bebişimi, çok zor biliyorum ama başarmalısın. Sütünü sağmak için sakın akşamı bekleme derim, tecrübeyle bizzat sabit, sürün hemen azalıyor. Gün içinde çalışırken ara ara çocuğunu emziriyormuş gibi otomatik sağma makinalarıyla Lansinoh poşetlere sağ ve hemen işyerindeki buzdolabına koy eve götürdüğünde de yavruşun içsin. Bunu sakın ihmal etme.. Zamanla alışacaksın bu sürece canım, sabırlı ol. Sevgilerimle...

İlknur dedi ki...

İlk defa uğruyorum blogunuza. Ama konu bana o kadar aşinaki. 5 aylıktı kızım onu bırakıp işe başladığımda. Her çalışan anne vicdan azabı çeker. Ağlayarak gittim çoğu zaman. Eleştiren oldu. Aa senden çok anneannesine düşkün diyen. Şimdi 3 yaşında ve herşeyi çok güzel ayırt ediyor. Dahası seneye kreşe başlayınca ben evde yapayalnız ne yapacaktım. Kendinizide düşünün lütfen. Çalışmak faydalı olmak üretmek insan ruhuna iyi geliyor. Çocuklar birgün özgürleşip gidecekler kendi yollarına bizse keşkelerimizle kalacağız.
Kolaylıklar diliyorum...

Beliz'imin Günlüğü dedi ki...

sen dogru olanı yapmaya hazırlanıyorsun bence güçlü bir anne her çocuga dogru bir rol modeldir.tabiki kolay olmayacak ama herşey zamanla yoluna girecektir.benc akşamdan akşama emzirmen sütünü ekşitmez,ama azalmasın diyorsan dolapta 24 saat taze kalabiliyor,onu bir araştır netten daha dogru bilgi olsun .sevgiyle kalın

Reyhan çiçeği dedi ki...

gamzelim ben bildiğin üzere deneyimsiz bir anneyim. bana sen bu durumda ne yapardın diye soracak olursan ben hergün süt torbasına sütümü sağar, biberona koyup içirmesi için babaannesine bırakırdım. aldığın karardan dönmemeni isterim. sevgiler...

NiLaY dedi ki...

çalışmak, üretmek gibisi yok.. kesinlikle kendine bir dünya yaratmandan yanayım, evet çocuk çok önemli sana ihtiyacı var ama onun sana zaten hep ihtiyacı var.. şimdi çalışmassan o okula başlıyınca ne yapıcaksın.. ben her anne çalışmalı, gelişmeli ve bebeğini geliştirmeli.. sevgiler..